BBS Wirtschaft 1 Ludwigshafen
Bemutatkozás
A BBSW1 Ludwigshafen iskola épületének csillagvizsgáló tornya szimbolizálja legjobban a több mint százéves iskola mozgalmas történetét.
Az intézmény 1600 diák számára nyújt szakképzést. A tanárok száma 85. A képzési kínálatban alapfokú szakképzés, érettségivel kombinált felsőfokú szakképzés és szakmai továbbképzés szerepel.
A szervezet európai profilja viszont rendkívül változatos.
Az iskola további európai képesítéseket kínál, mint például az EBBD (Certificate of Excellence in European Business Behavior and Democracy) és az „európai tisztviselő” (Europakaufmann). Ily módon erősítik a tanulók szakmai kompetenciáit az európai munkaerőpiacon, és elősegítik a nemzetközi szakmai mobilitást, többek között azért, mert minden diáknak és gyakornoknak azért, hogy ezeket a képesítéseket megszerezzék, legalább 4 hetes külföldi szakmai gyakorlatot kell teljesítenie.
Az intézmény számára különösen fontosak a nyelvvizsgák, valamint a szakmai és alkalmazott idegennyelv-oktatása. A tanulók és gyakornokok külön támogatást kapnak a nyelvvizsgára való felkészülésben, pl. előkészítő tanfolyamokon keresztül.
A médiaoktatásban is figyelembe veszik az európai munkaerőpiaci szempontokat, amit többek között az ICDL vizsgaközpontként való minősítés és az elmúlt években sikeresen letett számos ICDL-vizsga is tükröz. Kollégáink sikeresen használják az eTwinninget virtuális nemzetközi projektekhez, amit többek között a Quality Label és az eTwinning School díjak is bizonyítanak.
Az intézmény az Európai Parlament nagykövet iskolája is egyben, ahol a kezdő és a tapasztalt nagykövetek különböző tevékenységeket szerveznek és vesznek részt (európai projektnapok, vitakörök, brüsszeli utazás).
Más európai fiatalokkal való találkozás biztosítása szintén nagy jelentőséggel bír az iskola pedagógiai stratégiájában. Az intézmény minden évben Global Days-t szervez, vagy részt vesz a partneriskolák Global Days-ein, ahol a diákok nemzetközi csoportokban dolgoznak az Európai Unióval kapcsolatos projekteken. A Lorient és Czestochowa városokkal régóta fennálló diákcsereprogramok további lehetőségeket kínálnak a közvetlen kapcsolatteremtésre és az interkulturális készségek elsajátítására.
De a tanulók és gyakornokok mellett a tanári kar is bekapcsolódik az európai szintű munkába, nemcsak a külföldi szakmai gyakorlatok és diákcserék szervezésében, hanem az Erasmus+ projektekben való részvétellel, valamint a nemzetközi tanárképzés és a job shadowing lehetőségek kihasználásával vagy a partneriskolákban való tanítással.
Az iskola aktív tagja az európai hálózatoknak (EBBD és EfVET (European Forum of Technical and Vocational Education and Training).
Miért veszünk részt a projektben?
Az intézmény korábban már sikeresen részt vett a Selfie WBL projektben, amely ennek a projektnek az előzménye volt. Az iskola vezetésének és tanárainak véleménye szerint a Selfie nagyszerű eszköz annak értékelésére, hogy az iskola mennyire fejlett a digitális technológiák oktatási alkalmazásának terén, és hogy ez rendkívül fontos. Az intézmény korábban már sikeresen részt vett a Selfie WBL projektben, amely ennek a projektnek az előzménye volt. Az iskola vezetésének és tanárainak véleménye szerint a Selfie nagyszerű eszköz annak értékelésére, hogy az iskola mennyire fejlett a digitális technológiák oktatási alkalmazásának terén, és hogy ez rendkívül fontos. Ez a projekt mindazoknak, akik a Selfie eszközt használni fogják, segíteni fog abban, hogy a kapott eredményeket digitális cselekvési tervvé alakítsák át.
A projektben betöltött szerep
Ahhoz, hogy a SELFIE Follow-up projekt minden európai iskolának segítséget tudjon nyújtani, különböző országok és iskolarendszerek különböző szemszögéből kell megvizsgálnunk a kérdést. Ellenkező esetben ez a projekt túlságosan egydimenziós lenne egy adott rendszerre vonatkozóan. Németország képviseletében az intézmény megvizsgálja az első Selfie WBL projekt németországi eredményeit, és beviszi a projektbe a német iskolarendszer szempontjait.
Szakértői csapatunk
Wolfgang Stutzmann
Mielőtt a ludwigshafeni BBS Wirtschaft 1. iskola igazgatói posztját elfoglalta volna, Stutzmann úr a frankenthali BBS Andreas-Albert-Schule állandó igazgatóhelyettese volt. Tízéves igazgatói munkája mellett gyakorlati tapasztalatot szerzett az IT-ágazatban és több mint 20 éves tapasztalatot a szakképzéssel kapcsolatos európai projektekben.
Frank Schwaller
Frank Schwaller informatikai háttérrel rendelkező kereskedelmi szakoktató, aki egyben a szakképző iskola egyik tagozatának a vezetője is. Legutóbbi projektje a szakképzés digitalizálásáról szólt egy globális vegyipari vállalattal és más ludwigshafeni szakképző iskolákkal együttműködve. Többek között feladata az ipari szakmunkások, az európai tisztségviselők és az informatikai ügyintézők képzése.
Marco Martini
Marco Martini a BBS Wirtschaft 1 Ludwigshafen IT-tanára. A tanítás mellett fő feladata az iskola digitalizációjának előmozdítása, valamint a tantestület elkötelezettségének kialakítása és támogatása.